BENVINGUTS/ES



Us trobeu en un blog en pràctiques, en ple funcionament, doncs, hi trobareu un recull d'experiències, dubtes, neguits i projectes.

Al llarg de les pràctiques esdevindrà com a un espai de trobada on poder expressar les diferents fases del Pla de treball del Practicum II de Psicopedagogia.

Així doncs, espero poder rebre les vostres visites i agraeixo els vostres comentaris, sempre són una bona font de noves idees i nous plantejaments!

dimecres, 11 de maig del 2011

FASE 3: SEGUIMENT D'UN PI D'UN ALUMNE CONCRET

En el diària de pràctiques ,encara no havia explicat explícitament el seguiment que he estat realitzant d'un alumne concret, l'anomenaré R.


La informació que he recopil·lat està recollida en el seu PI (ja elaborat des del centre) i també mitjançant observacions i entrevistes amb les seves tutores i el professorat que l'atén.


  • En R. presenta necessitats educatives especials  derivades d’una discapacitat psíquica (RML) i Trastorn de la Personalitat, associat a problemes neurològics convulsions esporàdiques que van disminuint.  Rep tractament farmacològic per controlar  aspectes neurològics i conductuals. 
  • És autònom en la seva higiene personal i té cura de la seva pròpia medicació, pe`ro a nivell curricular necessita una adaptació dels objectius i continguts en totes les àrees, doncs, tot i estar cursant l'ESO el seu nivell correspón a cicle inicial de primària.
  • La Comissió d'Atenció a la Diversitat acorda que l'alumne rebi atenció individualitzada i a més a més, a nivell de grup reduït (GAC: Grup d'Adaptació Curricular), amb l'objectius de treballar els eixos transversals de les competències bàsiques.
  • El seu PI parteix de l'adaptació dels objectius i continguts des d'un punt de vista funcional i significatiu per a l'alumne. L'alumne participa en els Tallers del GAC i en totes aquelles activitats que s'ofereixen des d'un punt de vista preventiu (Educació de la salut, ...).
  • En R. es mostra respectós i segueix les normes de les classes i del professorat. La seva actitud és comunicativa però encara persevera amb manifestacions infantilitzades i poc adaptades a les seva realitat.
  • Dins el centre té assignada una Auxiliar d'EE que facilita la seva integració social.

8 comentaris:

  1. Bona nit Meritxell, et volia preguntar si saps què fa l'auxiliar d'EE per facilitar la integració de R.
    Gràcies

    ResponElimina
  2. Bon dia Carme, l'alumne mostra actituds i conductes que cal anar reconduint per part de l'adult més pròxim, com és el cas de l'Auxiliar. Pel que fa els aspectes afectius i de relació amb els iguals i els adults és mostra comunicatiu, molt infantil i té dificultats per formar-se una imatge ajustada de les pròpies característiques i possibilitats. També es mostra perseverant i obsessiu davant tot allò que ell no espera.

    Bé, espero haver-te ajudat!
    Fins aviat!

    ResponElimina
  3. La veritat és que la diferència entre el seu nivell actual de competències (si no m'equivoco has dit que era de cicle inicial) i el nivell on es troba ESO és molt i molt diferent, suposo que no deu ser fàcil que els professors adaptin material per a ell i que faci coses al màxim de semblants possibles a les dels seus companys, no?

    ResponElimina
  4. Doncs sí, l'alumne és capaç de realitzar alugunes tasques més mecàniques però a nivell curricular té una adaptació en totes les àrees amb l'objectius de treballar les competències bàsiques.
    Participa del GAC (Grup AdaptacióCurricular) i realitza tallers on es prioritzen els aprenentatges funcionals.

    Fins aviatç!

    ResponElimina
  5. El fet de que rebi atenció individualitzada és pel tema conductual? s'ha pensat des de la CAD poder treballar el comportament en grup? mHo dic perquè moltes vegades la solució que s'opte és amagar el problema i no solucionar-lo allà on passa. Ja sé que és més dificultós però en espais de tutoria es podia treballar aquest aspecte.
    No sé és una opinió.
    Gràcies per l'explicació

    ResponElimina
  6. No realitza cap àrea amb els seus companys de nivell? I en quan a les sortides assisteix? Hi ha un PAT en aquest nivell per afrontar tot el que tu expliques?
    Gràcies, però és que a mesura que anava llegint em venien imatges d'alguns dels nois i noies qmb qui comparteixo el P-II

    ResponElimina
  7. La meva pregunta també va en la línia de la Conxita i en Jordi. L'alumne realitza alguna sessió dins l'aula amb els seus companys tot i que empri materials diferents? o sempre es troba en una aula diferent i sol? treballa també en petit grup - grup reduït -? Realitza sortides escolars amb els seus companys?
    Gràcies

    ResponElimina
  8. Bones,
    doncs l'alumne està moltes hores dins de l'Aula ordinària, tot i que el material que se li prepara per les activitats està adaptat a les seves necessitats i per tant, és diferent al dels seus alumnes.
    Quan està fora de l'aula, està al GAC i són un petit grup d'alumnes on fan tallers més funcionals.
    Pel que tinc entès sí que hi ha un PAT que du a terme la tutora, però ho preguntaré més a fons.....
    gràcies per les vostres reflexions són molt interessants!!!

    ResponElimina