BENVINGUTS/ES



Us trobeu en un blog en pràctiques, en ple funcionament, doncs, hi trobareu un recull d'experiències, dubtes, neguits i projectes.

Al llarg de les pràctiques esdevindrà com a un espai de trobada on poder expressar les diferents fases del Pla de treball del Practicum II de Psicopedagogia.

Així doncs, espero poder rebre les vostres visites i agraeixo els vostres comentaris, sempre són una bona font de noves idees i nous plantejaments!

dimecres, 11 de maig de 2011

AVALUACIÓ MITJANÇANT RÚBRIQUES

Al llarg del període de pràctiques he pogut assistir en diferents sessions on s'han desenvolupat aspectes relacionats amb l'assoliment de les competències bàsiques d'aquells alumnes que presenten necessitats educatives ja sigui en funció de les seves capacitats com en funció del seu entorn sòciocultural.
Aquestes dues setmanes estic endinsant-me en els processos i les tècniques emprades per a l'avalució. Una d'elles és l'avalució mitjançant rúbriques de treball d'autoavalució. Així doncs, he realitzat una recerca per poder recopilar més informació sobre aquesta tècnica i poder-la analitzar més i millor.

A continuació us enllaço un document que he trobat i que m'ha semblat força clarificador.


Rúbriques
View more presentations from AREA PQPI

També he trobat aquesta webquest on explica als alumnes el tipus d'avaluació, com a exemple m'ha semblat molt interessant:

http://www.xtec.net/~mtoha/t-evaluation.htm
 

3 comentaris:

  1. Hola Meritxell, aquest document em sembla molt interessant i clarificador, i no només pel que fa al plantejament de les "rúbriques" .
    Tenir uns criteris d'avaluació clars ens ajuda a plantejar unes activitats d'un forma més precisa i si a més podem oferir als alumnes una guia per poder realitzar les tasques ... així d'entrada semblen un bon recurs per ajudar a l'alumne i afavorir la seva autonomia.
    M'interessa aquest recurs, me'l miraré més a fons.
    Gràcies per compartir-lo !

    ResponElimina
  2. Hola Dolors!
    Doncs sí, a mi m'ha ajudat força a entendre el què...jo també penso que si tenim clar què volem avaluar farem activitats més funcionals i competencials, doncs, anirem directe al "gra"...

    ResponElimina
  3. Hola Meritxell, és la primera vegada que sento parlar de les rúbriques, però ho he trobat molt i molt interessant. De totes maneres crec que aquests criteris d'avaluació ja s'haurien de tenir ben definits quan fas la programació però de totes maneres, per si no s'ha fet en el moment de la programació, crec que és molt útil!.

    ResponElimina